Segundo as avaliacións dos profesionais da atención temperá, nos últimos anos estase a producir un aumento na demanda das familias relacionada coas condutas dos menores e os trastornos da conduta.
Algúns destes trastornos poden reducirse a determinados comportamento, directamente relacionados co tipo de crianza ou coas características da interacción entre o neno ou nena e o seu medio e non sempre supoñen un trastorno para o seu desenvolvemento normalizado, aínda así a actuación profesional é de suma importancia, polo risco que pode supoñer para o futuro do/a menor un comportamento disfuncional.
Nos casos nos que se diagnostica un trastorno de conduta, baixo comportamentos de aparencia semellante poden detectarse diferentes problemáticas subxacentes; desde situacións asociadas aos conflitos que acompañan ao desenvolvemento normal, ata diversas patoloxías psiquiátricas consolidadas. Igualmente poden aparecer vinculadas a dificultades da aprendizaxe, en áreas concretas ou da aprendizaxe en xeral e a relacións e interaccións conflitivas entre os/as menores e os seus diversos contornos (familiar, escolar , institucional). A diferenciación da complexidade e a diversidade dos diversos motivos, causais ou asociados a estes trastornos, e a identificación dos factores de risco e de protección que poden influir, será determinante para decidir as intervencións preventivas ou terapéuticas máis axeitadas.
Nesta acción formativa tratarase de recoñecer as distintas tipoloxías de trastornos de conduta e, ao mesmo tempo, achegar os modelos de intervención mais actuais e que se mostren mais eficientes na intervención con nenos e nenas con este tipo de dificultades.
SANTIAGO |