1.- Introducir aos empregados públicos con responsabilidades directivas e semidirectivas nas técnicas de xestión e de habilidades directivas necesarias para liderar equipos de traballo de alta dirección pública, desenvolvendo as competencias directivas e semidirectivas innovadoras (análise, interpretación, participación, proxecto, grupo de traballo e marketing interno) e aprendendo a por en marcha equipos de traballo integrados e cooperativos.
2.- Facilitar espazos de aprendizaxe e de intercambio global de experiencias entre os participantes nos cursos, e entre estes e outros grupos directivos da Administración autonómica, da Administración xeral do Estado, e das Administracións Locais, cos que colaboren en proxectos intergobernamentais.
3.- Resolver problemas estratéxicos de cada participante, orientando a aprendizaxe cara á innovación organizativa e a gobernanza multinivel na que están inseridas as diferentes organizacións públicas que compoñen a Xunta de Galicia.
4.- Procurar unha cultura mixta de acción pública, é dicir, baseada no entendemento entre as diferentes administracións públicas (autonómica, local e universitaria) e que na súa vez non sexa allea ás iniciativas da sociedade civil que comparten actitudes privadas e públicas.
SANTIAGO1 |
Exposición das pautas xerais para conseguir mellorar a administración pública coa colaboración dos directivos. Entre os principais problemas existentes nesta labor destaca a dificultade para separar a dimensión política da institucional. Tampouco se recomenda que o poder se concentre nunha soa persoa favorecendo o reparto na toma de decisións. Destácase a importancia da formación dos directivos, que deben recibir unha aprendizaxe con diferentes visións, para deste xeito mellorar a súa capacidade de análise.
Por outra banda, analízanse os elementos que deberían ter en conta os directivos para mellorar a administración, avogando por restarlle importancia á labor de xestión pública e promover unha visión máis estratéxica e institucional. Tamén se alerta sobre o risco de transformar aos cidadáns en clientes.
Reflexión sobre o sentido da dirección pública nas administracións ao longo dos últimos anos, explicando as calidades tanto dunha boa administración como dun bo directivo.
Analízase o paradigma da burocracia, que se crea para asegurar a eficiencia da administración tanto de maneira interna como externa. Explícase a súa evolución durante os últimos anos, que deu lugar a novos deseños organizativos na administración pública, e a súa relación co capitalismo. Tamén se fai referencia á xestión por áreas, que reclama diferentes esixencias dependendo da área da administración e formación específica. O xestor público debe converterse no arquitecto dun sistema de interaccións entre as diferentes administracións, actores sociais e actores empresariais; e realizalo todo de xeito transparente.